• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 11 اسفند 1399
کد مطلب : 125565
+
-

مربی تکواندوکار و قهرمان هم‌محله ای

منطقه ما حرف اول را در ورزش‌های رزمی می‌زند

منطقه ما حرف اول را در ورزش‌های رزمی می‌زند

مهدی اسماعیل‌پور

 بیست و یکمین تکه از پایتخت، ورزشکاران و مربیان موفق و سرشناس بسیاری در رشته ورزش‌های رزمی به‌ویژه در رشته «تکواندو» در خود جای داده است.

یکی از همین ورزشکاران موفق «جلال حبیبیان»، تکواندو کار شناخته شده‌ای است که مقام سومی مسابقات «ارتش‌های جهان» را هم در کارنامه ورزشی خود دارد. تکواندوکار هم‌محله‌ای در تازه‌ترین افتخارآفرینی‌اش موفق شد مدال طلای مسابقات قهرمانی «دانشجویی کشور» را نیز کسب کند. به همین بهانه سراغ این قهرمان هم‌محله‌ای رفتیم که در کنار شرکت در مسابقات و کسب مدال‌های رنگارنگ، یکی از مربیان موفق و شناخته شده منطقه نیز محسوب می‌شود.   

جلال حبیبیان، متولد سال ۱۳۶۲، حدود ۲۵ سال است که در شهرک «پاسداران» سکونت دارد. او ورزش را از ۷ سالگی و از رشته «ژیمناستیک» در «کرمانشاه» آغازکرد. حبیبیان داستان زندگی ورزشی و حضورش در منطقه ۲۱ را این‌گونه روایت می‌کند: «۷ سالم بود که با ژیمناستیک آغاز کردم و در رده سنی خردسالان و نونهالان در مسابقات استانی کرمانشاه نایب قهرمان شدم. ۹ ساله بودم که به تهران آمدیم.

با توجه به علاقه‌ای که به ورزش‌های رزمی داشتم، در نوجوانی سراغ رشته «کونگ‌فو» رفتم و قهرمان استان تهران شدم. پس از کونگ‌فو در جوانی سراغ رشته تکواندو رفتم و مقام سوم مسابقات انتخابی تیم‌ملی را کسب کردم. چند دوره قهرمان مسابقات کشوری شدم و در مسابقات انتخابی تیم‌ملی مقام آوردم. مقام سومی ارتش‌های جهان را هم در کارنامه ورزشی خود دارم. عضو تیم‌های باشگاه‌های هما، پاس، دانشگاه آزاد، مژدهی رشت، راه‌آهن و پوشینه بافت در لیگ برتر تکواندو بودم. در کنار اینها در رشته‌های «کاراته» و «ووشو» هم فعالیت‌هایی داشتم. زمانی که به تهران آمدیم، حدود ۲ سال در منطقه ۷ سکونت داشتم و پس از آن به منطقه ۲۱ و شهرک پاسداران در «تهرانسر» رفتم و تا امروز در این محله سکونت دارم.» 

  • مدرک مربیگری و داوری در ۵ رشته ورزشی

حبیبیان حدود ۱۳ سال است که به‌عنوان مربی در مجموعه‌های ورزشی منطقه مشغول به کار است. او در این‌باره به همشهری محله می‌گوید: «از سال ۱۳۸۷ علاوه بر شرکت در مسابقات ورزشی در کسوت مربی هم فعالیت‌ام را آغاز کردم.

در این مدت توانستم مدرک بین‌المللی مربیگری تکواندو را کسب کنم و علاوه بر آن مدرک مربی و داوری درجه یک تکواندو را هم دارم. هم‌چنین مربی ژیمناستیک و آمادگی جسمانی و داوری ووشو نیز هستم و در مجموع در ۵ تا ۶ رشته، تخصص و تجربه مربیگری و داوری دارم. ابتدا به‌عنوان یکی از کارکنان مجموعه ورزشی «نیلوفر» مشغول به کار شدم که «داود فلاح» مربی من و یکی از استادان برجسته و بزرگ تکواندو کشور معرف من بود. از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ مدیر مجموعه ورزشی «کوثر» تهران بودم و از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ هم در مجموعه ورزشی «پدیدار» حضور داشتم و سابقه مدیریتی ورزشی هم دارم. اکنون در مجموعه ورزشی «یاس» افتخار این را دارم که به‌عنوان مربی تکواندو در خدمت اهالی خوب منطقه ۲۱ باشم. هم‌چنین در انجمن آمادگی جسمانی و انجمن ورزش‌های رزمی منطقه ۲۱ نیز حضور دارم.»

  • ثبت یک قهرمانی دیگر در کارنامه ورزشی

حبیبیان درباره آخرین افتخارآفرینی‌اش درمسابقات قهرمانی دانشجویی کشورمی گوید: «مسابقات قهرمانی دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسر کشور، در رده‌های سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، ۳۰ تا ۴۰ سال و ۴۰ سال به بالا در محل فدراسیون تکواندو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد که من به‌عنوان دانشجوی واحد غرب دانشگاه علمی و کاربردی «پرسپولیس»، نماینده تهران در این رقابت‌ها بودم که موفق شدم در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ مدال طلای رقابت‌ها را کسب کنم و برای خودم و منطقه ۲۱ و غرب تهران افتخاری دیگر کسب کنم.

خوشحالم که نماینده خوبی برای اهالی منطقه بودم و روسفید شدم. سطح بازی‌ها بالا بود و ورزشکاران خوب و کارنامه‌داری برای قهرمانی و کسب مدال رقابت می‌کردند. همواره تمریناتم را به شکل منظم دنبال کرده‌ام و به شکل حرفه‌ای ورزش می‌کنم و برای حضور در رقابت‌های مختلف آماده هستم. منطقه ۲۱ در رشته‌های رزمی همیشه موفق بوده است و حرف اول را می‌زند. منطقه ما بین مناطق ۲۲‌گانه تهران، حرف اول را می‌زند و خوشحالم که این بار هم منطقه ما مدال و عنوان قهرمانی را کسب کرده است.» 

  • حال ورزش منطقه خوب است

 قهرمان هم‌محله‌ای درباره امکانات ورزشی منطقه به‌ویژه در رشته تکواندو هم بر این باور است که مشکل و کمبودی در این‌باره وجود ندارد: «خوشبختانه منطقه ۲۱ مربی‌های خوبی در همه رشته‌های ورزشی به‌ویژه تکواندو دارد که از جمله می‌توانم به استادان «احمد خمیس‌آبادی»، «مرتضی کریمی» و «مهدی هنرمند» و «اصغر فتحی» اشاره کنم. جوانان مستعد و علاقه‌مند به ورزش هم این منطقه کم ندارد. تنها کافی است ورزشکاران، قهرمانان، پیشکسوتان و مربی‌های ورزشی منطقه را در همه رشته‌ها بررسی کنید تا متوجه شوید که به سبب نرم‌افزاری، شرایط بسیار خوب و مطلوب است.

در ورزش‌های رزمی و توپی از ورزش آقایان گرفته تا بانوان، منطقه ما هر سال چند قهرمانی کسب می‌کند و ملی‌پوشان و قهرمان‌های زیادی نیز تحویل ورزش کشور داده است. به لحاظ امکانات یا همان سخت‌افزاری کمبود خاصی وجود ندارد و در محدوده تهرانسر سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی خوبی به‌ویژه در زمینه ورزش‌های رزمی در منطقه فعال هستند. هرچند اپیدمی «کرونا» به باشگاه‌ها بسیار لطمه وارد کرده است. از سوی دیگر، شهرداری نیز تا آنجا که درتوان و اختیارش بوده به ورزش و ورزشکاران منطقه کمک کرده و حامی آنها بوده است. موفقیت تیم‌های ورزشی هم نشان می‌دهدکه حال ورزش در منطقه خوب است. البته همیشه جا برای بهتر شدن و پیشرفت وجود دارد. مهم علاقه‌ای است که مردم از خودشان برای ورزش کردن نشان می‌دهند و موضوع مهم و امیدوارکننده همین استقبال حداکثری است.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید